استفاده از نظريه سوال پاسخ براي مقايسه ي نمرات افتراقي مانند نمرات پيش آزمون و پس آزمون
يكي از دغدغه هاي پژوهش هايي كه پيش آزمون و پس آزمون دارند، اثري است كه پيش آزمون بر نمرات پس آزمون مي گذارد و روشهاي مختلفي در ادبيات طرح هاي آزمايشي و روش تحقيق براي كنترل آن در نظر گرفته شده است. يك آزمون پيشرفت را در نظر بگيريد. در آزمون هاي پيشرفت مشاهده عملكرد پايين در پيش آزمون نسبت به پس آزمون معمول است. با آگاهي از اين آزمون ساز ممكن است سوالات آسان تري براي پيش آزمون و سوالات دشوارتري را براي پس آزمون بر گزيند. در هر موقعيت تستي دقت اندازه گيري در ناحيه اي از توانايي كه به احتمال بيشتر آزمودني ها در آنجا قرار گرفته اند، بيشينه مي شود. از اين گذشته، بخاطر آن كه هر دو آزمون توانايي واحدي را اندازه مي گيرند، و برآوردهاي توانايي به گروه خاصي از سوالات بستگي ندارد، مي توان رشد را از طريق كم كردن برآورد توانايي پيش آزمون از برآورد هاي توانايي پس آزمون اندازه گيري كرد.
+ نوشته شده در پنجشنبه ۸ تیر ۱۳۹۱ ساعت توسط
|