مقالات/ استراتژي‌هاي نفوذ -تاثيرگذاري از طريق نامه‌ها 
استراتژي‌هاي نفوذ -تاثيرگذاري از طريق نامه‌ها
حد امكان بايد نامه‌ها و ايميل‌ها كوتاه و مختصر باشد و از جملات بيش از حد رسمي پرهيز شود. ۲) از اثر انساني در نامه‌ها استفاده كنيد. در يك تحقيق انجام شده توسط گارنر در آمريكا سه دسته پرسشنامه براي مخاطبين فرستاده شد. اگرچه سوالات و نحوه و شكل اين پرسشنامه‌ها يكسان بود، ولي در دسته اول يك كاغذ يادداشت چسب دار (Sticky Notes) به پرسشنامه‌ها ضميمه شد كه روي آن به صورت دستنويس از مخاطب خواسته شد بود كه به سوالات پرسشنامه پاسخ دهد. در دسته دوم همين يادداشت دستنويس روي صفحه
ي مخاطب خود ارزش قائل بوده كه به صورت فردي و دست‌نويس براي وي يادداشت بنويسد، در حالي در دسته سوم اينگونه نبوده بنابراين افراد كمتري به اين نوع نامه‌ها پاسخ مي‌دهند. ۳) همواره مخاطب نامه و فضاي نامه‌نگاري را مد نظر داشته باشيد. نوشتن يك نامه به رييس در مورد مشكلات توليد با نوشتن نامه به همكار يا حتي دوست در مورد يك موضوع عادي متفاوت است. براي نوشتن نامه به يك مخاطب كه از نظر سازماني بالاتر است بايد رسميت بيشتري به نامه داد. ۴) در مورد دادن خبرهاي بد يا گرفتن ايراد دقت به خ
بسيار صريح و بي پرده به انتقاد يا ايراد بپردازيم كه طبق استراتژي‌هاي قبلي موجب ناديده گرفته شدن پيام ما مي‌شود يا اينكه بسيار در لفافه و متعادل شده خبر را بدهيم كه از تاثيرگذاري آن مي‌كاهد. يك روشي كه در برخي موارد توصيه مي‌شود نوشتن ۲ نامه است، يكي به رييس و ديگري به وجدان كه پيتر سنگه در كتاب «سازمان‌هاي يادگيرنده» خود بدان اشاره نموده. در نامه به رييس معمولا واژه‌ها بسيار تلطيف شده و متعادل است و اصل مطلب معمولا بسيار پوشيده شده است. در نامه‌ا
منبع: http://raznameh.net